وقتی که به یک میان وعده سالم فکر می کنید، میوه های خشک یا آجیل اولین چیزهایی هستند که به ذهن شما خطور می کنند. این موارد به عنوان جایگزینی برای میان وعده های ناسالم توصیه می شوند. می توانید قبل از شروع تمرین یا ورزش از میوه خشک یا اجیل استفاده کنید و انرژی بیشتری دریافت کنید. میوه های خشک، آجیل و دانه ها سالم هستند و باید به رژیم غذایی اضافه شوند چونکه خواص مختلفی را برای بدن شما به ارمغان می آورند. پزشکان و متخصصان تغذیه از مردم می خواهند که برای داشتن یک سبک زندگی سالم از میوه های خشک، آجیل ها و دانه ها استفاده کنند. اما آیا می دانید که میوه های خشک، آجیل و دانه های با یکدیگر چه تفاوتی دارند؟ اگر جوابتان منفی است ما برای درک شما در ادامه توضیحاتی را آورده ایم.

میوه های خشک

میوه خشک همان میوه تازه ای هستند که خشک شده اند. خشک کردن میوه ها از طریق فرآیندهای طبیعی و یا مصنوعی انجام می شود. شما می توانید با استفاده از خشک کردن میوه ها در زیر نور آفتاب با یک فرآیند طبیعی و استفاده از حرارت مایکروویو با یک فرآیند مصنوعی میوه ها را خشک کنید.

میوه های خشک حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان ها و عناصر ضروری هستند که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. میوه های خشک به درمان بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی، فشار خون، مشکلات مربوط به وزن و غیره کمک می کند. بعضی از میوه های خشک باعث بهبود پوست، مو و استخوان می شود که از این بین می توان به زردآلو خشک، آلو خشک، کشمش، انجیر و غیره اشاره کرد.

میوه های خشک، آجیل و دانه ها میان وعده های سالمی برای شما

میوه ها بعد از خشک شدن شیرینیشان کم می شود اما گزینه مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی است که برای بدن مضر هستند. میوه خشک تنها در صورتی برای بدن ضرر دارند که شما به صورت بی رویه و بیش از اندازه از آنها استفاده کنید.

آجیل

آجیل ها به عنوان میوه های خشک؛ دانه ها و بقولات با پوست سخت شناخته می شوند. آجیل ها از نظر چربی در بعضی مواقع به عنوان جایگزینی برای مواد غذایی استفاده می شوند. آجیل ها سرشار از پروتئین ها، ویتامین هاف مواد معدنی، منیزین و غیره هستند که به کنترل فشار خون، هوش قند، افزایش وزن، بهبود پوست، مو، استخوان و غیره کمک می کند.

میوه های خشک، آجیل و دانه ها میان وعده های سالمی برای شما

آجیل همچنین دارای عوارضی مانند پر چرب بودن هستند که در صورت افزایش بیش از اندازه می تواند منجر به افزایش وزن شود. بیماری هایی مانند مشکلات مربوط به قلب، اسهال، فشار خون، نفخ، یبوست، حساسیت و غیره می توانند به دلیل مصرف بیش از حد آجیل ایجاد شوند.

دانه ها

دانه ها، بذرهای گیاهانی هستند که سرشار از مواد مغذی هستند. بعضی از دانه ها قبل از مصرف نیاز به برداشتن پوسته خارجی خود دارند. این دانه ها در پخت و پز، نوشیدنی ها، ادویه حات ترشی جات و گاهی برای اسموتی ها استفاده می شود. دانه ها منبع خوبی از پروتئین ها، ویتامین ها، چربی ها، فیبر غذایی و غیره هستند و بدن به آنها نیاز دارد. بعضی از دانه ها را می توان به صورت خام میل کرد و یا می توان آنها را به اسموتی های سالم اضافه کرد.

میوه های خشک، آجیل و دانه ها میان وعده های سالمی برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *