آیا با فواید میوه خشک برای کودکان خود آشنایی دارید؟ آیا می دانید که می توانید از میوه خشک به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید؟ کودکان شما فقط در مرحله نوزدای به تغذیه سالم نیاز ندارند. با رژیم غذایی سالم کودک شما به یک فرد بالغ سالم تبدیل خواهد شد. اختلالاتی که در شیوه زندگی و سایر عوامل موثر بر بزرگسالان وجود دارد، اما اگر یک مادر در دوران بارداری خود رژیم غذایی سالمی داشته باشد و بعد کودک خود را با مواد غذایی سالم تغذیه کند، کمتر دچار مشکلات سلامتی خواهد شد. به عنوان مثال، یک رژیم غذایی مناسب تضمین می کند که کودک به عنوان یک فرد بالغ دارای سیستم ایمنی قوی است و کمتر به بیماری های عفونی و غیره دچار می شود. برای درک بهتر در ادامه فواید میوه خشک برای کودکان را لیست خواهیم کرد.

خاصیت میوه خشک چیست؟ جلوگیری از کم خونی

اکثر میوه خشک ها و آجیل ها دارای مقدار مناسبی آهن هستند که برای رشد گلبول های قرمز خون ضروری هستند. به همین دلیل است که میوه خشک به سلامت خون کودک شما کمک می کند. اگر می خواهید از کم خونی کودک خود جلوگیری کنید و استخوان ها محکم و عضلات سلامی داشته باشد خرید میوه خشک را در نظر داشته باشید.

خواص میوه خشک – سرشار از ویتامین ها

میوه های خشک و آجیل ها دارای ویتامین های ضروری مانند ویتامین B1 تا B9، ویتامین E، A و غیره هستند. همانطور که می دانید ویتامین ها برای سلامت و آمادگی جسمی لازم هستند. به همین دلیل بهتر است که در میان وعده های کودکان خود میوه های خشک و آجیل را بگنجانید چونکه این امر باعث می شود که کودک شما ویتامین های ضروری برای رشد را دریافت کند. در عین حال ویتامین هایی مانند ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

تامین انرژی و رشد خوب کودک یکی از فواید میوه خشک

میوه های خشک و آجیل ها حاوی پروتئین، فیبر، آهن، روی و بسیاری از املاح معدنی ضروری دیگر هستند. همانطور که می دانید املاح معدنی برای رشد سالم هر کودکی در هر سنی بسیار مهم است. بهترین چیزی که در مورد املاح معدنی وحود دارد این است که آنها نه تنها رشد کودک شما را تضمین می کنند بلکه باعث لفزایش انرژی وی می شوند. بنابراین بسته های میوه خشک را همیشه در خانه داشته باشید. بهترین راه برای دادن میوه خشک به کودکتان این است که آنها را در میکسر با شیر مخلوط کنید تا یک میان وعده بسیار سالم برای تغذیه کودکتان بسازید.

فواید میوه خشک برای کودکان – کودکان خود را با یک میان وعده سالم تغذیه کنید!

میوه خشک از یبوست جلوگیری می کند

بسیاری از کودکان به دلایل مختلف به یبوست دچار می شوند. همانطور که اشاره شد میوه های خشک و آجیل ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و املاح معدنی که در بالا اشاره شد در آنها وجود دارد. همه این موارد به شما این اطمینان را می دهد که کودک شما روده ای نرم خواهد داشت و به یبوست دچار نمی شود. همانطور که می دانید یبوست می تواند برای کودک شما مشلات بسیاری را ایجاد کند و می تواند آرامش کودک شما را به هم بریزد. در کنار میوه های خشک شما باید سعی کنید که غذاهای فیبردار را برای کودک خود در نظر داشته باشید.

 سرشار از پروبیوتیک

اکثر میوه های خشک و آجیل ها دارای پروبیوتیک و باکتری های مفید برای روده هستند. میوه های خشک سیستم گوارشی سالم را تضمین می کند. همانطور که می دانید اگر سیستم گوارشی یک فرد در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد سلامت کل بدن نیز مناسب خواهد بود. بهترین بخش ماجرا این است که پروبیوتیک به سایر مواد غذایی کمک می کند تا به درستی هضم شوند.

جلوگیری از آسیب دیدگی DNA

کودک شما برای اینکه به سرعت رشد کند باید مواد غذایی زیادی بخورد. با این حال این مسئله باعث تشکیل رادیکال های آزاد در بدن می شود. همه ما با مضرات رادیکال های آزاد آشنایی داریم م و می دانیم که می توانند باعث آسیب به DNA و حتی سرطان شوند. این مسئله به ویژه در مورد نوزادانی که زود به دنیا می آیند صادق است. میوه های خشک و آجیل ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که رادیکال های آزاد را از بین می برند و از آسید دیدن DNA جلوگیری می کنند.

فواید میوه خشک برای کودکان – کودکان خود را با یک میان وعده سالم تغذیه کنید!

اینها برخی از فواید میوه خشک برای کودکان بود، حالا اجازه دهید در مورد اقدامات احتیاطی در حد چند خط صحبت کنیم.

موارد احتیاط

هنگامی که میوه خشک را برای تغذیه کودکانتان در نظر می گیرید باید به چند نکته توجه داشته باشید. بسیاری از میوه های خشکی که دارای یک پوشش شربت مانند هستند باعث پوسیدگی دندان می شوند. به همین دلیل شما باید میوه خشکی که این پوشش قندی را ندارد انتخاب کتید و میوه هایی که به صورت ارگانیک خشک شده اند را برای خرید در نظر داشته باشید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید ان است که اگر کودک شما هنوز دندان ندارد بهترین روش برای تغذیه این است که میوه خشک را با شیر میکس کنید. از این رو با رعایت موارد احتیاط میوه های خشک و آجیل ها به بهترین میان وعده سالم برای کودک شما تبدیل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *